Lugn och skön kväll i soffan

Idag hade jag inga stora planer alls, ringa nödvändiga samtal som har på något vis samlats sig på hög.
Efter sovmorgon enda till 08.10! ( ja de händer inte ofta för våran dam tycker de är morgon för det mesta lite innan 06) och frukosten blivit intagen och kläder påsatt så märkte jag att jag missat ett sms från en av mammorna i FG som fråga om jag ville följa med på en promenad och de tackar man ju inte nej till, så skynda mig att klä på mig och Millie och packa ner lite välling ifall att Millie skulle bli hungrig och tjurig, men borta länge skulle jag inte vara. Men gick utanför dörren 10.15 så mötes vi upp jag och två mammor och när vi gick där så tänkte jaha då har jag också blivit en sån som går på mamma-promenader och tar upp hela gångvägen (jovisst flyttar vi oss om de kommer någon men ändå) men tycker så mycket om dom andra och vi har så roligt, så jag är gladligen en sådan mamma! Promenaden blev ganska lång och tillslut så var jag nästan närmare till min mormor och morfar än hem så svängde in på affären och handla lite lunch åt Millie så styrde vi oss till gammelfolket, när vi väl var framme ja då hade vi ju varit på en 2h promenad, ja men jag tackar! Härligt!
Lunch blev de och sen bjöd vi in oss på middag också, så en heldag hos mina kära morföräldrar, icke fy skam de!
Och med en härlig höstpromenad och kvällen avslutades med bad med mammas hjärta som nu sover och jag ska ta och göra mig lite te och sen titta på Desperata HemmaFruar:)
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0