dumma mig

Sitter och läser runt på bloggar och de dumma man gör är att jämföra...
Missförstå mig inte vi har en alldeles underbar dotter. Så himlans snäll och nöjd (för det mesta;))
Men på kvällarna är hon allt annat en nöjd..
Herregud vad vissa kvällar kan vara jobbiga för henne, mammas älskade hjärta...
Övertrött så de bara skriker om de, inte ro alls att somna.. Och om hon väl gör de och man försöker lägga henne i sin säng så vaknar hon nästan på en gång.. För det mesta så somnar hon runt 23-01 (01 i värsta fall, men dock inte så ofta) Och de spelar som ingen roll om vi försöker göra läggrutinen mycket tidgare så är de ändå runt den tiden som hon somnar för natten..
Och nu har hon även börjat vägra sin säng, iaf på kvällen. I helgen ska vi försöka få henne att somna i sin då vi båda är hemma. I början så var hon så "duktig" med att somna i sängen själv efter kvällsmålet.
Men sen vet jag inte riktigt varför hon började vägra den. Vill väl helt enkelt ligga hos mamma och pappa, älskade mys-bebis♥
Visst är hon bara 2 månader men då kommer de där dumma mig in att man sitter och jämför med alla andra som säger hur deras läggrutiner ändrats till de lite bättre. Hur deras barn nu sover i sin egen säng och sover hela natten..
Och då undrar jag vad gör vi för tokigt som inte får till de så.
Men innerst inte så vet jag att Millie är väl inte redo för de än, hon behöver sitt mål/målen på natten. Hon är ju faktiskt en liten tjej jämfört med andra bebisar i hennes ålder.
Och hon är faktiskt väldigt duktig för hon sover iaf 3-4 timmar i sträck om natten.
Men ibland så gräver jag ned mig i att nattningen blir så sent att hon inte får/kan somna tidigare och att hon inte finner sin säng som trygg och skön.
Och då känner man säg lite som en misslyckad mor....uscha vad hemskt de låter! dumma dumma mig!
Ni får inte missförstå mig nu om att jag tycker att våran dotter är sämre än andras för de rycker jag då absolut inte, utan tycker väl som varje mamma i världen att min bebis är underbarast.
Hon är min solstråle, mitt hjärta, min stora kärlek (delat med hennes far:))
Nu ska jag gå och vagga henne, för självklart är hon vaken fortfarande;)
Men snart så sover familjen T också ska ni se!

Himlans skönt var de att få skriva av sig!


Kommentarer
Postat av: Angelica - Mamma till Moa <3

Jag tror de flesta skriver om de bra nätterna i sina bloggar och sådär. Man får bara läsa om allt bra tycker jag och din bebis är fullt normal =) Moa somnar runt 22-23 på kvällarna, ibland med strul för hon är en gnällis ;) Sedan kan hon vakna under natten en gång och sen starta dagen 05.00 - LITE SÖMN!



Så alla bebisar är så olika :) Tänk inte för mycket på de.



2011-05-12 @ 06:25:14
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Emelie- Mamma till Lilly

Häng inte upp dig alltför mycket på det! Alla bebisar är ju olika och på bloggar och familjeliv (speciellt familjeliv!) så skriver folk oftast om bra nätter och bara om dom bra sakerna med att ha barn och det beror säkert mycket på att dom inte riktigt vågar vara ärliga för det är ju fortfarande lite tabu att tycka att sitt barn är ett pain in the *ss till och från... Men alla känner det mer eller mindre ibland! Lilly vaknar också på nätterna och vill ha mat, det längsta hon sovit är 5 timmar i sträck två nätter liksom.

Så du är absolut ingen dålig mamma, det kommer ordna sig med tiden :)

Kram

2011-05-14 @ 10:59:07
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0