bebishäng

Idag har vi varit hem till några ur föräldragruppen, käkat pizza, spelat lite spel och även hunnit med charader.
Jätte trevligt och så roligt nu när bebisarna våra börjar reagera på varandra, förut låg dom ju bara och jäste;)
Men nu är de lite andra bullar, armar och ben som vevas och joller i massor, riktigt mysigt tycker jag:)


Blev en del prat om relationer, hur de blivit mellan oss som par.
För att skaffa barn är verkligen en riktig prövning för ens förhållande, äktenskap.
Och de har blivit en del gnabb här hemma och de är nog ganska vanligt i alla förhållanden när man får barn.
För de är mycket som ska fungera i vardagen nu, har ju inte bara oss att tänka på nu utan även de
dyrbaraste vi har, våran dotter.
Och jag kan ju göra saker på ett vis och Mhilo på ett annat och "självklart" kan ju jag tycka att jag gör de rätta. Men de är ju där man måste släppa lite, alla gör vi olika och om Millie inte protesterar så gör ju ingen av oss fel:) Och sen om de är lite små stökigt hemma så får de väl vara så. Och sen tror jag vi tjejer har alldeles för
stor prestationsångest, att allt ska vara så himla ordnat, rent och prydligt hemma, en bebis med torr blöja
och rena och hela kläder. Gärna en riktigt middag ordnad och även en nygräddad kaka gjord.
Men egentligen de viktigaste är ju den punkten som gäller ens bebis.
För tänk vilken omställning de har blivit egentligen, ingenting är som förut och de tar tid att få allt på rutin för
när vi väl tror att vi har fått de så ändrar dom små sina så då är man nästan tillbaka på ruta ett.
Så man/jag måste lära mig att "gooo with the flow", stanna upp lite och prioritera de viktigaste, Millie.
Och sen !sjääävklart! Mhilo och vårda våran relation. För herregud vad de är lätt att glömma bort dom där
små kramarna och pussarna som man alltid gav varandra förut, de ska jag verkligen bli bättre på:)
Så idag sa jag till Mhilo att när mamma min kommer hem något från stugan så ska hon få vara barnvakt
åt Millie någon timme så vi kan gå ut och bara göra något vi två. För hon är ju snart faktiskt 3 månader.
Och aldrig varit utan mig och Mhilo samtidigt så de kan väl vara dags för de snart också:)

Oj vilket små luddigt inlägg de kändes som, men sen är ju jag en lite små luddig mamma också.
Jag och mina tankar hihi:)
Men ni fattar nog, man måste vårda sin käreste, glöm för all del inte bort varandra i bebis-molnen!:)

Hoppas ni alla andra också haft en trevlig lördag och en fortsatt trevlig söndag,
men ska väl försöka skriva något luddigt imorgon också;)

Kommentarer
Postat av: Emelie- Mamma till Lilly

Jag känner så väl igen mig, här gnabbas det också en hel del för ingenting egentligen. Min sambo gör också "fel" och det kan störa mig något så enormt just nu. Fast egentligen så gör han ju inte det, han gör ju bara inte som jag gör ;)

Det är nog bara att hålla ut genom småbarnstiden och försöka prioritera varandra när bebisen väl sover även fast man ser diskberget växa och tvättkorgen svämma över ;)



Det där med att vara ensamma har vi planerat in till nästa gång sambon kommer hem, då ska svärmor/farmor få vara barnvakt en kväll så vi kan åka och äta middag. Lilly har varit ensam med farmor förut en gång under ca en halvtimme medan jag och sambon åkte på soptippen och slängde en massa, väldigt romantisk första dejt sen man fått barn ;)

2011-05-24 @ 14:18:38
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0