Vart tog solen vägen

Ja igår kväll drog de upp till storm utan för fönstret... Och idag har solen åkt på semester och glömde oss kvar här..
Vet inte riktigt hur jag ska göra med den dagliga promenaden..
Men om jag går mellan gårdarna så kanske de inte är så mycket snö för jag kommer nog inte orka dra vagnen i de
dumt kanske att anstränga magmusklerna, så att de inte blir något galet med snittet...
Längtar så otroligt tills man är tillbaka till sitt normala jag och orkar gå på långpromenader och
dona på här hemma utan hinder och framför allt att orka gå och vyssa Millie som hon ibland vill att
man ska göra när allt inte riktigt är så bra, visst hittar man andra sätt att trösta henne på.
Som inatt var hon inte riktigt nöjd och jag var alldeles trött och snittet kändes lite och då orkar
jag inte gå upp med henne för att vagga och älskling måste ju få sova så att han orkar med arbetsdagen,
även fast att han säger att han kan ta henne så tycker jag att han måste få sova
(och tillslut somnade också Millie mellan oss).
För jag och Millie kan ju ändå ligga och vila sen på dagen och idag sov hon och jag iaf framtill halv 10.
Och man måste kunna tillåta sig själv göra de och inte tänka att man måste kliva upp vid tid nu när man har barn.
För sen ska man ju orka resten av dagen också.
Och jag vill vara en glad och pigg mamma som orkar svara på alla hennes blickar och rörelser.
Men än har de inte hänt att jag och Millie klivit upp så tidigt. Utan på morgonen myser vi i sängen iaf fram till 9.
Och vill verkligen ta vara på denna tid då hon är så liten, att bara få vara, snusa på varandra och mysa.
För snart så kommer man ändå få kliva upp klockan 6 på morgon och snart kommer hon inte
ha tid att mysa med sin mamma på morgonen.
Ja så är de iaf hemma hos familjen Tongco:)


Och mammas älskade lill-tjej idag, kläderna har hon fått av sin gammel-farmor&farfar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0