Inte en helt vanlig lördag

Idag har vi bara varit hemma, vaknade som vanligt vid halv 9 men låg i sängen och filliura en timme.
Pratade med pruppen och gosade med älskling.
Men halv 10 fick de vara nog, så klev upp då.
Måste säga att de blev väldigt bra med vårat draperi.
För då kunde jag dra igen så Mille fick fortsätta sova "ostört".
Sen drog jag igång med bullbakandet, fick räcka med en sats, ork till att göra dubbel finns inte just nu.
Men nu har vi iaf lite kakor och bullar att bju' på när våran prupp har anlänt.
Har även fått till en del matlådor i frysen nu, så den första tiden behöver vi inte laga någon mat!
Om vi inte vill alltså:)

~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~

Men detta låter väl nästan som vilken dag som helst, men kan då säga att de inte var det!
För idag fick min älskade man för första gången prata och se sin pappa.
Dom pratade med varandra över yahoo. När han kom upp på skärmen och jag såg likheterna,
för herregud vad lika dom var/är varandra, så var jag tvungen att gå till andra rummet, för då kom tårarna!
Mille har aldrig sett eller pratat med sin pappa tidigare.
Jag har nu varit på honom några år att vi ska försöka hitta honom
och nu när vi väntar vårat första barn så tyckte även Mille att de var en viktig att försöka hitta honom.
Då vårat barn inte kommer att ha isf ha någon riktig morfar/farfar, då min pappa inte lever längre.
Och att vi inte vetat om Milles pappa var vid liv.
Men efter att Milles mamma letat lite i Filippinerna, hört sig för så visst hittade dom han.
Mille var väldigt "nervös" för samtalet, men märker nu att detta var något väldigt bra,
att han nu har fått en bild och röst till sin pappa. Att veta vart man kommer ifrån.
Och vårat barn har nu en riktig lolo (farfar)
Så detta har varit en helt uuunderbar dag! ♥
Och jag ser framemot helgerna då vi kommer sitta med vårat barn framför webbkameran och prata med lolo.
Och att få se Mille få en relation med sin pappa.
Och förhoppningsvis dröjer de inte allt för länge tills vi får träffas i "verkligheten".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0