Den eviga väntan är över

Ja älskade bebis nu sitter mamma och pappa här på BB.
Vi har redan fått ett rum där vi, den nya familjen ska bo våra första dagar, det enda som fattas är du.
Idag är de dagen med stort D som man säger. Idag anländer du till oss.
Klockan är nu 9.45 och dom har tänkt att operationen ska ske strax efter 12.
Älskade bebis, du har varit lite envis i mammas mage, för vända dig har du inte velat gjort.
Så nu ligger du i säte, med rumpan ner. Och mammas bäcken var inte tillräckligt stort för att föda vanligt.
Vi har nu gått och väntat i 13 dagar (sen vi fick tiden för kejsarsnittet) på denna dag och
de känns så ofattbart att den dagen är nu.
Nu sitter jag här med OP-skjorta på och dropp i min vänstra hand, pappa har satt sig i sin säng och äter sin frukost.

Alla dessa tankar som flugit runt i ens huvud dom senaste 9 månaderna,
vem är du, hur ser du, vad kommer ditt namn bli, har du mörkt hår, kommer du likna mamma eller pappa mest?
Åå älskade barn vad vi längtat efter dig!
Du bökar på inne i mammas mage för fullt, så konstigt att snart kommer du ligga i min famn.
Mina sista timmar som gravid och snart mina första timmar som nybliven mor.

Att skapa dig är de bästa beslut mamma och pappa gjort. Nu ska vi äntligen bli en liten familj.
Från första dagen vi såg pluset på graviditets-testet har vi älskat dig.
Och nu är du så välkommen ut.

Den första tiden kommer pappa att ta hand om dig, ni kommer att kunna sitta och mysa varandra.
Inspektera varandra och få ett band. Och jag längtar tills jag får komma upp och se er två tillsammans.

Nu är de inte länge kvar, mamma och pappa ska vila sig nu.
Men snart syns vi bebis.
Vi älskar dig!♥



Nu är hon här den 7 mars kl. 11.58 föddes hon med ett planerat kejsarsnitt hon vägde 2.370 gram och hon är 44 cm lång! <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

Nämen hallå?! Vad har jag missat? :D

STORT GRATTIS i alla fall till lill-tjejen och hoppas allt är bra med er :)

Kram

2011-03-08 @ 10:37:40
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com
Postat av: Josefine

Grattis igen älskade vän! :)

2011-03-08 @ 19:07:21
Postat av: Josefine

Grattis igen älskade vän! :)

2011-03-08 @ 19:07:58
Postat av: Elin

Guuud vad jag längtar tills jag får komma och snusa!! :) Ni är så fina och jag blir alldeles tårögd så fort jag ser kort på er :) (Frugan är en böl-fruga ;) Ta hand om er <3 Puss och kram

2011-03-08 @ 22:56:23
Postat av: Angelica - Gravid v41

Åh grattis till er väldigt lilla flicka :)) Hoppas de gick fint!

2011-03-09 @ 13:59:23
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0