börjar veckan med en tyst minut

Vilken helg de ha varit, mycket som hänt ute i världen och de fruktansvärda som hände vårat kära grannland.
Så helgen har fyllts med att titta på nyheterna, läsa tidningar och prata om vad som hänt, om man verkligen kan förstå de..?
Min tankar går ut till ungdomarna, de anhöriga som mist någon nära.
Jag blir tacksam över min egen familj och även en gnutta rädsla fylls min själ med.
Jag har nu ett älskade barn, hon som är mitt allt och vad är de för värld hon har fått kommit in i?
Men istället för att grubbla över allt som hänt och fyllas med ännu mera rädsla så startar jag och Millie med en tyst minut nu klockan 12 och sedan måste våra liv fortsätta.
Så idag ska jag njuta förfullt av att vara mamma till Millie, se hur hon stökar på på sin lekmatta med alla leksaker som flyger överallt. Vi ska kramas och vi skratta och jag trösta mitt älskade barn när hon behöver det.
Så istället för att ge mina tankar till denna frukansvärda man och hans dåd så ska jag ge dom till min dotter som fyller mitt hjärta och själ med så otroligt mycket kärlek och värme och sen så skickar vi över massor till Norge, våra kära grannar.
Så ta hand om varandra denna gråa dag.Kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0