Nio månader, och en dag

Ja då har återigen en månad gått med rasande fart. Millie blir allt mer en medveten liten dam som vet vad hon vill.
Hon är våran ögonsten och vad vi älskar henne, kärleken blir allt starkare och starkare för var dag och nu börjar hon själv ge så mycket kärlek tillbaka, kramar, pussar, pratar och busar.
Som vanligt kommer de här lite punkter om vad som hänt denna månad.

♥Vad hon väger och hur lång hon är vet jag inte, får skriva i de efter vi varit på BVC.
♥ Nu är tand nummer 7 påväg upp, tror att inte heller tand nummer 8 är så långt bort.
♥Nätterna är nu mycket lugnare efter våran ändring av kvällsrutinerna, så numera sover hon hela nätter från 20-07 förutom att vakna för att ibland komma över till oss.
♥Hon är otroligt duktig på att stå själv om hon vill, klarat de i långa stunder. Men då tand nr7 börja böka så vill hon inte alls stå.
♥Hon har tagit sina första steg, för 4 dagar sedan är de väl ungefär, efter de vägra hon, ikväll "råkade" hon ta några steg själv igen. Men då hon går med lära-gå-vagnen så går de hur bra som helst!
♥Skrev förra månaden att hon är var en pratkvarn, ja de är då inget jämfört med nu, ojooj vad de pratas nu. De pekas på grejor för att man ska titta och så berättar hon vad hon ser, jaa förstås med sina egna ord. dadadamamabababapapa
♥ Klappa händer är ju super skoj, speciellt då de är till musik eller när någon sjunger klappa händerna när du är riktigt glad!
♥Hon tycker om att leka tittut, så drar hon något över ansiktet och säger diitti.
♥ Hon förstår nu en del filippinska ord, som tex lampa.
De känns som listan kan göras oändligt lång denna månad, de är något nytt varje dag. Jag glädjs verkligen att få vara hemma med henne och få vara med om alla första saker. Hon är en sån underbar liten tjej, som får mig att skratta så tårarna sprutar, som får mitt hjärta att dansa när hon kommer och ska ge mig en puss och att varje morgon få vakna med att snusa på hennes sametslena hår, eller att få en fot rätt på näsan är också mysigt!
Ja mamma och pappa älskar dig så oändligt mycket, nästan så de kan värka i hjärtat ibland!
Grattis älskade Millie på din 9 månaders dag!

Kommentarer
Postat av: aliza

Gud vad hon växer och växer. Så stor haha =) Kan hon tugga bra nu eller? 7 tänder är jätte mycket =) Jennifer har hittills bara 2 tänder :)



hoppas ni hade en rolig 9 månaders dag.



kramar

2011-12-09 @ 00:46:02
URL: http://livsglada.blogg.se/
Postat av: Erina

Haha! Ni har en sådan rolig lillkicka! Hon vet hur hon gör sig framför kameran;)

Är så glad att jag blir kvar i stan några månader till så att jag får pussa massa mer på henne och sjunga klappa händerna:D

2011-12-10 @ 13:53:07
Postat av: Tina

ÅÅÅH hon är så söt att jag blir tokig!!! :)

2011-12-13 @ 17:07:54
URL: http://tenii.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0