Veckan som var och veckan som kommmer

Då har åter en vecka gått och imorgon börjar en ny. Och den veckan lär få fyllas av lite bakning av kakor som är tänkt till dopet. Som verkligen närmar sig med stormsteg och känner att jag inte har någon vidare koll på något när de gäller de. Ska väl iväg och inhandla lite grejor till de och sen måste jag även ringa kyrkan för att kolla hur samlingslokalen funkar sen till mottagningen.
Vi ska ha riktigt bullfika (varje gång jag säger/tänker bullfika så tas mina tankar till en episod från solsidan haha..aja) efter cermonin och sen på kvällen blir de fillipinsk middag/fest med närmaste vänner och familj:)
Ska blir otroligt roligt och en väldigt intensiv dag kan jag tänka mig!
Veckan som varit har varit en riktgit mysvecka och sjuklingvecka när de gäller för Millie, som startade med förkylning och sen på onsdagen var de dags 5-månders kontroll och vaccin. Och även som förra gången så fick höög feber, strax över 39°.. Men otroligt impad över våran krigare för trots hög feber så kröp hon runt som vanligt nästan, ett försök iaf för trött var hon men ändå i gott mod:) Men fick även denna gång alvedon, tom 2 gånger en gång till på morgonen då febern steg igen. Men sen gick den ner och inte upp igen:)
Sen fick hon även mycket beröm av doktorn och BVC-sköterskan att hon växte så bra (som var så liten när hon föddes) och de tydde på att hon var en väldigt glad bebis som får mycket friskluft och inte påverkad av någon stress och sen att hon är väldigt tidig med krypandet, de brukar ju vara runt 7-8 månader i vanliga fall, så då stod de ju två väldigt malliga föräldrar som var stolta:)
Nu sover lill-hjärtat förhoppningsvis för natten.. ska själv försöka göra en tidig kväll efter att haft en tidig morgon. Millie tyckte de var dags att vakna kl05 imorse men hon nöjde sig väldigt väl med att bara ligga och mysa med sin mamma i sängen för att sen somna igen vid halv 7 till strax efter 9. Så är väl ändå ganska utvilad. Men känns som lika bra att lägga sig i tid ikväll om hon bestämmer sig för att göra lika natt så behöve man ju inte vara halv död iaf...
Detta var nu ett tag sedan.. 5 månader och 1 vecka sedan rättare sagt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0