Mörkchoklad och Winnerbäck

Sitter här och njuter av stora bitar mörkchoklad och med Lars Winnerbäck som sjunger i mina hörlurar.
Min dotter verkar ha somnat för natten och min man sitter framför tvn och dricker en kopp varm choklad.
Här är de inte familjemys men ändå mys, för jag njuter! För hur ofta får jag sitta och njuta av min choklad ifred och hur ofta kan jag sitta med hörlurar i öronen och bara höra musiken och mina egna tankar eka i huvudet?
Detta är fredagslyx för en småbarnförälder som heter Ida.
Nu i augusti så har jag fyllts med en slags ångest, inte med djävulen som sällskap, utan med narren som sällskap..
Ja för nu kommer hösten, med kylan, mörkret, tröttheten och just de Ida, du som sa att du ska börja jobba nu..
Inte så att jag ska gå på rad igen, utan ska börja hoppa in extra nu i september.
Men de är då narren kommer med ångesten.. Vad hände med månaderna?
Kändes som nyss när jag väntade på en bebis, när jag strök min mage och fick sparkar som respons.
De kändes ju som nyss när jag låg på en hård brits och tittade på en skärm som visade mitt barn i magen.
Och de var då jag drömde mig bort, bort till sommaren då jag skulle gå runt med klänning och barnvagn
och där i vagnen skulle mitt barn ligga.
Kändes som nyss jag tänkte på vad de var för en krabat och vad denna krabat skulle få för namn.
Och nu har snart hela sommaren gått. Jag har nu spenderat mina dagar med att gå runt med klänning
och barnvagn, då de svenska sommarvädret tillåtit. Och där i vagnen har mitt barn legat, min Millie.
Nu är allt så självklart att de var Millie som låg i min mage, som gav mig sparkar när jag strök min hand
över magen.
Detta har varit den mest underbaraste, fantastiska och häftigste sommar jag varit med om!
Då känns de lite mörkt att hösten ska komma och lägga sitt kalla täcke över oss.
Men nu har kära Winnerbäck pratat med mig ikväll, sjungit för mig.
Och nu fylls mitt hjärta av värme inför hösten. Den där Lars han gör alltid hösten så välkomnande för mig.
Nu längtar jag efter, den klara luften, dimman som lägger sig så fint över Östersund,
de är då jag ska gå på mina mamma-hurtig-PW-med-vagn-och-kaffe-i-termosmugg!
Jag längtar efter alla vackra färger i träden, efter mina plommonstrumbyxor (som jag iofs invigt redan),
härliga koftor och tända ljus.
Du är nu så välkommen hösten och jobbet får vänta till slutet av september, sen är nog även du välkommen!
Ett jädrans pladdrande av mig ikväll..Nu är ni nog många som hoppat mellan raderna men detta var mera för mig, detta är lite balsam för min själ. Ja nu jä int bitter-no more!
Nu är jag uppsmörjd och reda att möta kylan, men du fröken sommar du kan väl giva oss några dagar till med härlig sommarvärme och vacker sol med några ljuva sommarkvällar till?
Nej slutkacklat av mig nu.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0