lill-sovaren

Idag har jag försökt vara en effektiv mor för att kunna komma ut på en promenad så tidigt som möjligt.
För imorse vaknade skruttan 6:20 för lite mat sen låg hon vaken och stökade på i sängen och låg och tittade på sin mamma som var trött och ville sova, så låg och slumrade men inte så lätt, för man kan inte slita ögonen ifrån henne man vill titta tillbaka, så roligt nu när hon verkligen börjat söka kontakt.
Så efter 1½tim klev jag upp och Mille fick ligga och mysa med skruttan innan han skulle på jobbet.
Så jag klädde på mig och kokade kaffe och sen diska undan de som var kvar efter papis bakning igår av ökensand.
Gubben min han kan han:)
Sen var han tvungen att kliva upp så la Millie i babysittern en stund, men gick inte så lång stund innan hon skrek och de skriket kan jag, riktigt högt och tror nog hon vill få sagt att herreeeeeguuuud ni kan ju inte lämna mig här! Vill ju vara med er!!!! Och då vill hon att man ska ta upp henne på en gång för annars blir hon så ledsen skruttan, men sen när man tagit upp henne så är allt så bra:P
Sen så gick gubben och jag satt mig i soffan med skruttan på sin kudde och där somnade hon en liten stund så jag han sminka mig lite sen var de dags för lite mat och då tog hon bara en bröstet så tänkte att nu ska jag hämta in barnvagen för snart är hon nog lite hungrig igen och då ska vi ut och gå efter de.. Men nu två tim senare ligger hon fortfarande och sover hehehe Men tror nog hon vaknar snart och efter de ska vi gå ut!:)
Senare idag ska vi på jysk för att kolla på en säng som vi tror vi ska köpa, om den finns (hoppashoppashoppas)
och om den känns skön.
Och efter de blir de hem och laga mat för då kommer Millies kusiner på middag..ja borsan Per och hans sambo också:)
Så de blir jätte trevligt!:)

Igår var vi förresten på BVC och nu väger Millie över 3kg (3060gr) våran "stora" tjej!:)
Sen så gick vi till Anna (från föräldragruppen) och hennes dotter Elin. Och där blev de mamma-träff med bebisarna, 5 mammor med deras bebisar, jätte mysigt!
Sen tog jag och Millie en promenad hem på 40min jätte skönt!

Nu är de en tjej som håller på att vakna, dags för käk, sen promenad!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0