De fantastiska året 2011

Min lilla årsresume ska jag nu ge mig på.
Nu har vi gått in på 2012 och lämnar 2011 bakom oss.
Men vilka fantastika minnen som skapats 2011, fylld av känslor, kärlek och utveckling.
Ja de bästa året vi varit med om, för de var ju trots allt de år vi fick våran dotter.
Och året har ju fyllts av henne.
De började med den eviga väntan som ganska snart, byttes ut mot en nybliven mor som satt med ett litet knyte i famnen och funderade på hur detta egentligen skulle gå?
Månaderna gick och min roll som mamma blev allt mer självklar. Sommaren njöt vi av, jag och min dotter.
Ganska så snabbt förstod vi att de var en liten ivrig dotter vi fått, en väldigt liten men ack så stark!
Hon utvecklades och utvecklas med rask takt, allt från de motoriska till tänder.
Hösten kom tillslut och vi fick ha pappa hemma lite mer då jobbet inte kallade lika mycket.
Vi kramades, sov sovmorgon omvartannat, gick härliga höstpromenader och Millie spenderade många stunder i en lövhög som sprakade av alla härliga färger som hösten brukar ge oss.
Lagomt till första advent kom första snön och snart så blev första pulkturen invigd och den ivrigast av oss tre var nog lilla mor ,moi. Alla dessa första grejor man varit med om detta år har värmt mitt lilla mammahjärta, man skulle kunna tro att solen har bosatt sig där. Och glädjen att de kommer att fortsätta så här i många år, ja de är underbart!
Granen blev klädd, klappar inslagna, skinkan griljerad och och sen så var de julafton, nästintill iaf;)
Och vilken härlig jul de var, ja de är något att fira sina första jul med sitt barn. Nästa jul och julen efter och efter de och många, många år framöver ska få bli lika juvliga.
Och nu sitter vi här, år 2012, om snart två månader är de dags att fira Millie högaktigt, jodå, för då är de hennes 1års dag! Och kan ju även nu som alla andra månader sen vi fick Millie konstatera vad tiden går fort, men de skulle jag aldrig säga för ett år sedan, höggravid, för då stod tiden stilla tycktes de.
Men en sak som är säker, att vara mamma, ja de är nu de mest självklaraste som finns!

Magen växte sig stor Sista bilden innan vi blev mor och far
Millie föddes 7mars 2011 kl11.58
1 månad gammal
Millies favvo plats som lill-liten
En riktig njutare är hon våran tös
Strax innan 5 månader börja hon att krypa
Döpt blev hon en vacker augustidag
Vips sa de så kunde hon resa sig också
En sen höstdag så började hon stå utan stöd
Mitt älskade flickebarn

Kommentarer
Postat av: Erina

Åh gosmos!

2012-01-05 @ 20:03:53
Postat av: i min lilla lilla värld

Underbart!

2012-01-06 @ 21:24:50
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0