Tårt-kalas

Idag har jag haft "morsorna" från föräldragruppen här och bjudit på tårta.
För på lördag sägs de att jag blir tant..? Så vi firade de lite redan idag.
Och då fick dom även vara min experiment-dockor.
Eh ja iaf när de gäller tårta.
För testat en tårta som kanske skulle vara något till dopet.
Så den var fylld med glass-creme, jordgubbsgrädde (med färska jordgubbar i), spacklad med vaniljsmörkräm
och täckt med vit marsipan. Var själv lite skeptisk mot detta men må säga att de blev väldigt lyckat:)
Har aldrig ätit tårta med smörkräm men själv tycker jag att de blev godare än med grädde som an bli ganska så maffigt. Även dom andra mammorna tyckte de var gott, så blir nog något sådant till dopet:)
Och sen ikväll så ska vi mammor mötas upp igen för att gå på bio, ska bli riktigt skoj!:)
Hoppas ni andra har en fin onsdag och fint väder:)
Tårtan, som blev dekorerad med pärl-strössel och blommor från balkongen,
som jag sen penslade med äggvita för att de inte skulle färga av sig eller ge smak

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken fin tårta! Önskar man själv var lika duktig :)

2011-08-06 @ 10:20:19
URL: http://elinochjanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0